4. Windenergie en andere alternatieven: graag ergens anders

Na tientallen jaren van ongestoord gebruik van het gas uit onze eigen gasbel in Groningen wordt sinds een aantal jaren duidelijk dat de hoeveelheid gas niet alleen eindig is, maar ook leidt tot aardbevingen.

3. Een gemeente besturen: het verschil tussen 'willen' en 'kunnen'

Het besturen van een gemeente is misschien wel te vergelijken met het maken van een praalwagen voor een bloemencorso. Je werkt het hele jaar achter de schermen; stoot vele malen je hoofd en schiet menige bok; samen met alle anderen realiseer je uiteindelijk een geweldig werkstuk en dan is het één dag zichtbaar tussen allemaal andere geweldige werkstukken.

2. Wat kun je doen met 2 pilsjes?

Twaalf jaar geleden kwam de VVD in het college om o.a. de financiële portefeuille te gaan beheren. Hoewel het in 2006 economisch niet beter kon gaan bleek al snel dat het huishoudboekje van de gemeente Barneveld niet op orde was.

1. Kom in beweging - blijf in beweging

Overal in Nederland wordt geworsteld met de ontvangst van vluchtelingen vanuit het Midden Oosten en Noord-Afrika. Mensen, die vluchten voor politiek geweld of economische misère en hopen in Nederland een nieuw bestaan op te bouwen. Nederland is echter ernstig verdeeld over de wijze waarop deze groep mensen opgevangen moet worden.