9. Liberalisme first

Het zal u waarschijnlijk niet verrassen dat ik niet zo'n fan ben van Donald Trump. Wat mij wel opvalt is dat hij iets doet waar we als liberalen een voorbeeld aan kunnen nemen: hij komt zonder omhalen op voor hetgeen hij belangrijk vindt.

8. Speeches, bloemen en een plaquette

Dat bij de VVD gezelligheid en politiek hand in hand gaat blijkt steeds weer. Daarnaast zetten we onze harde werkers graag in het zonnetje. Vandaar dat we (het campagneteam van de VVD Barneveld) gisteren scheidend raadslid Paul Vos en scheidend wethouder Gerard van den Hengel trakteerden op een etentje.

7. Afscheid van iemand die er altijd was

Met het vertrek van Gerard van den Hengel vertrekt een VVD-kopstuk, die er altijd was. In 18 jaar als raadslid (waarvan 6 jaar als fractievoorzitter), 4 jaar als lid van Provinciale Staten en 12 jaar werkzaam als wethouder werd hij een kopstuk met een inzet, die vooral de VVD en Barneveld ten goede kwam.

6. Na-scheiding van afval heeft de toekomst

Het klinkt zo logisch: er is te veel afval en dan is het belangrijk om aan de bron het afval goed te scheiden. Als afval goed gescheiden is kun je het namelijk ook goed hergebruiken en dat is goed voor het milieu.

5. Een liberaal alternatief voor sociaal beleid

De VVD krijgt vaak het verwijt dat ze geen sociaal beleid heeft. Ik wil hier graag een nuance in aanbrengen.

4. Windenergie en andere alternatieven: graag ergens anders

Na tientallen jaren van ongestoord gebruik van het gas uit onze eigen gasbel in Groningen wordt sinds een aantal jaren duidelijk dat de hoeveelheid gas niet alleen eindig is, maar ook leidt tot aardbevingen.

3. Een gemeente besturen: het verschil tussen 'willen' en 'kunnen'

Het besturen van een gemeente is misschien wel te vergelijken met het maken van een praalwagen voor een bloemencorso. Je werkt het hele jaar achter de schermen; stoot vele malen je hoofd en schiet menige bok; samen met alle anderen realiseer je uiteindelijk een geweldig werkstuk en dan is het één dag zichtbaar tussen allemaal andere geweldige werkstukken.

2. Wat kun je doen met 2 pilsjes?

Twaalf jaar geleden kwam de VVD in het college om o.a. de financiële portefeuille te gaan beheren. Hoewel het in 2006 economisch niet beter kon gaan bleek al snel dat het huishoudboekje van de gemeente Barneveld niet op orde was.

1. Kom in beweging - blijf in beweging

Overal in Nederland wordt geworsteld met de ontvangst van vluchtelingen vanuit het Midden Oosten en Noord-Afrika. Mensen, die vluchten voor politiek geweld of economische misère en hopen in Nederland een nieuw bestaan op te bouwen. Nederland is echter ernstig verdeeld over de wijze waarop deze groep mensen opgevangen moet worden.