Theo Bos lijsttrekker VVD

De ledenvergadering van het Lokaal Netwerk van de VVD heeft de heer T.N. (Theo) Bos (56) unaniem gekozen als lijsttrekker voor de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen in Barneveld.

De VVD is zeer blij dat Theo Bos komende jaren zijn ervaring gaat in zetten voor het gemeentelijk bestuur. De brede kennis en ervaring van Theo Bos, zijn netwerk in de regio en contacten landelijk worden zeer gewaardeerd en zijn een meerwaarde voor de hele gemeente.

Theo Bos is sinds 1998 betrokken bij het gemeentelijke bestuur in Barneveld als raadslid. Namelijk in de eerdere periode 1998-2002, 2006-2010, 2012- 2014. In 2018 is daarbij gekomen dat Theo Bos benoemd is als fractievoorzitter van de VVD-fractie. Naast het gemeentelijke bestuur is de Theo Bos actief geweest in twee waterschappen voor de VVD. Als lijsttrekker zal hij zich de komende tijd richten op de totstandkoming van het verkiezingsprogramma en alle andere taken die horen bij de gemeenteraadsverkiezingen, naast zijn taken als fractievoorzitter.

Theo Bos is het gemeentelijk bestuur destijds in gekomen om de agrarische sector een stem te geven. Nu als fractievoorzitter is dit natuurlijk veel breder. Focus is nu meer gericht op bedrijfsmatig functioneren van de gemeente.

In het dagelijks leven is Theo Bos pluimveehouder. Hij houdt in Barneveld zo’n 65.000 leghennen. Ze produceren eieren voor twee en drie sterren van het beter leven-keurmerk. Meer sterren geeft hem meer plezier in het werk maar ook een betere eierprijs. Het bestuur van de VVD wenst Theo Bos veel succes komende tijd.