Praat mee over sociaal beleid

De VVD Barneveld zet zich in voor iedereen, die zijn of haar leven zelf vorm wil geven. Er zijn echter mensen, die hier niet in slagen. Dat kan komen door gezondheidsproblemen, maar ook door pech of tegenslag. Voor deze mensen wil de VVD er ook zijn.

Datum: dinsdag 6 maart 2018

Locatie: Bibliotheek Barneveld

Tijdstip: 20.00 - 22.00 uur

Namens de VVD: Tamara van Ark, staatssecretaris van Sociale Zaken

Opzet: korte inleidingen door Tamara, Wilma, Rina en Miranda. Daarna tijd voor vragen uit het publiek

De VVD heeft zelf ideeën hoe ze haar plannen vorm wil geven, maar ze kan ook een podium geven aan mensen, die hier actief mee bezig zijn. Op 6 maart wil de VVD graag met u in gesprek gaan in de bibliotheek te Barneveld om te praten over het sociale beleid in Barneveld.

Hiervoor heeft ze 3 sprekers uitgenodigd:

Wilma Gorissen is directrice bij Ons Bedrijf;

Rina Liefting is directrice bij Loofles BSO+;

Miranda van Ooijen is directrice a.i. van de bibliotheek te Barneveld.

Achtergrond informatie over de gastsprekers:

• Ons Bedrijf  is geen doorsnee zorginstelling. Van een organisatie, die is begonnen om de wachtlijst van de sociale werkvoorziening en dagbesteding op te vangen, is Ons Bedrijf ruim 25 jaar later uitgegroeid tot een regulier en volwaardig leer-/werkbedrijf. Een bedrijf waar ontwikkelingen centraal en staan en talenten worden benut;
  • Gewone buitenschoolse opvang kan voor kinderen met en autisme spectrum stoornis of ADHD een te zware belasting zijn. de groepen bij Loofles BSO+ zijn daarom niet groter dan maximaal acht kindern, één groepsleider begeleidt vier kinderen.
  • De Barneveldse bibliotheek heeft een voorstel gedaan om laaggeletterdheid terug te dringen. De VVD heeft dit als tweede speerpunt voor de verkiezingen omarmt en wil Miranda van Ooijen hiervoor graag in contact brengen met u en staatssecretaris Tamara van Ark.