Meer ruimte voor een biertje en bitterbal.

Onze inwoners en met name onze jongere inwoners moet de mogelijkheid hebben om dicht bij huis uit te kunnen gaan. Daarnaast willen we dat onze dorpskernen meer dan ooit gaan bruisen. Het organiseren van een evenement maken we daarom makkelijker en we denken oplossingsgericht mee.

Tijdens het terrasseizoen maken we het uitbreiden van terrassen mogelijk. Voor een klein terras schaffen we de vergunning af. Concreet is dit voor 5 tafeltjes. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor afstemming met hun directe omgeving.

Gezelligheid in plaats van betuttelbier.

Iedereen weet dat de VVD beter met uw belastinggeld om kan gaan, dan alle andere partijen bij elkaar. We zijn niet perfect, maar zijn meestal een soort Hansje Brinker met onze vinger in de dijk. Wat veel minder bekend is, is dat de VVD ook een partij is waar gezelligheid hoog in het vaandel staat.

Toen ik in Barneveld kwam wonen (in 1995) was er niets tot weinig te doen in Barneveld. Pro Barneveld had wel veel plannen om te zorgen voor meer gezelligheid, maar ze kreeg dit niet voor elkaar, terwijl ze wel in het college zat. In 2006 werd 'onze' Gerard van den Hengel wethouder met onder andere cultuur in zijn portefeuille. Hij is vooral bekend geworden van de 'twee biertjes' rondom de verhoging van de OZB, maar binnen 2 jaar waren er ook tal van maatregelen genomen om te zorgen dat Barneveld gezelliger werd. In het centrum zijn nu vaak exposities of activiteiten waarbij je her en der gezellig een terrasje kunt pakken. Dat is allemaal nieuw en daar mogen we als VVD wel wat trotser op zijn.

De afgelopen raadsperiode hebben we een mooie discussie gehad over 'betuttelbier'. De gemeente wilde rijden onder invloed beperken door stiekem minder alcohol in het bier toe te staan. Dan hoef je als burger nergens op te letten en zorgt Vadertje Staat dat je niet een te hoog promillage in je bloed hebt. De VVD is van mening dat je zelf verantwoordelijk bent om te zorgen, dat je nuchter achter het stuur stapt. De vrienden van de Bob mogen dan best genieten van een gewoon biertje. Wij bepalen namelijk zelf hoe de samenleving er uit ziet en als de afspraken goed zijn, mag je je ook ontspannen.

Barneveld.

Garderen.