Onderzoek de bereikbaarheid van en op vakantieparken!

In de commissievergadering van 14 mei stond het onderwerp ‘aanrijtijden ambulancezorg’ op de agenda. Een belangrijk thema, waar de gemeente niet goed zelf op kan sturen. Of toch wel? Gerben Evers stelde namens de Barneveldse VVD vragen aan de burgemeester. Hierbij heeft hij speciaal aandacht gevraagd voor de bereikbaarheid van en op de verschillende vakantieparken in onze gemeente.

Bereikbaarheid

Dat de factsheet rondom de ambulancezorg leeft in de raad vinden wij terecht. Het is belangrijk dat ook in onze regio de juiste zorg tijdig voorhanden is. Er wordt daarbij echter door raadsleden veel gevraagd naar het verbeteren van de aanrijtijden. De gemeente gaat echter niet over de inzet van ambulances. Maar de gemeente heeft wél invloed op de bereikbaarheid van haar kernen. Niet onbelangrijk wanneer het gaat over sneller ter plaatse kunnen zijn.

Vakantieparken

In de zomer is een kern zoals Voorthuizen veel drukker dan buiten het zomerseizoen. De vakantieparken zitten dan vol. Dat is natuurlijk hartstikke mooi voor onze toeristische sector. Maar hoe houden we de kernen bereikbaar? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze parken ten alle tijden goed bereikbaar zijn voor de hulpdiensten én de vindbaarheid van de betreffende huisnummers goed is?

Toezegging

Tijdens de commissie heeft de burgemeester, namens het college, toegezegd eerst het beeld ten aanzien van de vindbaarheid op te halen bij de VGGM en dan te bepalen of er verbeteringen nodig zijn.