Schaffelaartheater behouden met passende financiële kaders.

We hebben ondanks de druk van de SGP om de subsidiekraan volledig dicht te draaien hebben wij ons hard gemaakt voor het behoud van het Schaffelaartheater binnen passende finaciele kaders. Dat is ons gelukt, het Schaffelaartheater is behouden en blijft jaarlijks subsidie ontvangen van de gemeente om haar belangrijke culturele taken voor onze gemeenschap te kunnen blijven uitvoeren.

Onze inzet tijdens de afgelopen verkiezingen.

Het Barneveldse Schaffelaartheater moet het hoofd zelf boven water zien te houden, vindt de SGP. Verlaag het subsidiebedrag zo veel als mogelijk en geef het gebouw een naam die een bredere doelgroep aanspreekt, zoals het Cultuurplein. Als VVD zijn we helder, het Schaffelaartheater is van ons allemaal de subsidiekraan dicht draaien betekend het einde van ons prachtige theater. Als VVD laten we dat niet gebeuren. Lees hier onder de reactie van Theo Bos

De VVD peinst er niet over te tornen aan de subsidie-afspraken zoals die gemaakt zijn met het Schaffelaartheater. ,,We zien er geen enkele aanleiding toe om die afspraken nu te herzien’’, zegt lijsttrekker Theo Bos.

,,Uiteraard moeten we de coronacrisis buiten beschouwing laten en is het logisch dat het theater nu extra ondersteuning nodig heeft. In ‘normale’ tijden mogen we trots zijn op ‘ons’ theater. Ik zeg ‘ons’, want het Schaffelaartheater is er voor ons allemaal. Het is uniek voor Barneveld, een bijzondere luxe. Daar trekken we echt niet zomaar de stekker uit, verlaging van subsidie is wat ons betreft niet bespreekbaar. We hebben geen signalen ontvangen op basis waarop we daar anders naar zouden moeten kijken.’’

Wat betreft de naam, zegt Bos: ,,Daar kan ik heel helder in zijn: het theater dekt met de huidige naam juist wél de lading, en Jan van Schaffelaar is wat ons betreft een mooi lokaal uithangbord. Dat gaan we niet veranderen.’’ Lees het hele artikel van Het Schaffelaartheater is er voor ons allemaal via de link.